Przyczepy do przewozu drewna KESLA 114 mają ładowność netto 10 ton. Nadają się do różnych prac, w tym do pracy kontraktowej. Przyczepa 114 jest dostępna z dodatkowym napędem na rolki (H), z napędem na rolki (HD) lub ze stabilnym napędem nawy (ND).
Wraz z przedłużeniem ramy (akcesoria) długość robocza wzrasta do 1 055 mm. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, jako wyposażenie dodatkowe dostępne są hydrauliczne hamulce bębnowe na 4 koła lub pneumatyczne hamulce bębnowe na 4 koła. Dzięki dostępnym akcesoriom z łatwością dostosujesz przyczepę dokładnie do swoich potrzeb.
Teraz na ramie przyczepy można zamontować nieco większy żuraw niż dotychczas. Większy dźwig zapewnia większy wysięg i moc do pracy, a ten model KESLA 114HD może go z dumą nosić, gdziekolwiek pracujesz!
Zalety
Wszystkie naczepy KESLA są wyposażone w hydrauliczny dyszel przegubowy. Ułatwia kierowanie przyczepą szczególnie na przerzedzonych terenach lub krętych drogach.
Przestrzeń ładunkowa naczepy KESLA jest bardzo elastyczna dzięki konstrukcji, która pozwala na wiele różnych opcji dodatkowych: przedłużenie ramy, dodatkowe prycze ze słupkami lub podwójnymi słupkami, a dodatkowo prycze można przesuwać. W niektórych modelach oś tylną można również zablokować w czterech różnych pozycjach (104).
Od 5/2020 naczepy KESLA są dostępne z pakietami wyposażenia zatwierdzonymi zgodnie z rozporządzeniem ramowym UE 167/2013. Pojazdy posiadające homologację nr 167/2013 muszą posiadać następujące wyposażenie: hamulce 2-obwodowe z hamulcem ujemnym, pneumatyczny układ hamulcowy; tylne światła; tablica rejestracyjna i belka świateł tylnych; Pakiet odblaskowy zawiera m.in. światła odblaskowe przednie i boczne; Tabliczka znamionowa z e-zatwierdzeniem. Ograniczenia nałożone na przyczepy zgodnie z homologacją typu 167/2013: prędkość maksymalna - 30 km/h; jedyne możliwe opcje opon: 104 - 400/60-15,5”, 114 - 500/50-17”, 124 i 144 - 550/45-22,5”; maksymalna szerokość 2,55 m.
System sterowania napędem KESLA proTRACTION jest dostępny dla modeli przyczep KESLA 144 ND z napędem nawowym. Układ sterowania napędem połączony jest z ciągnikiem za pomocą przewodów hydraulicznych i magistrali komunikacyjnej ISOBUS. Za pośrednictwem magistrali komunikacyjnej ISOBUS KESLA proTRACTION pobiera informacje o kierunku i prędkości ciągnika i przekazuje je do kół przyczepy.
Przyczepy KESLA mogą być wyposażone w hamulce. Dostępny asortyment hamulców różni się w zależności od modelu i może wymagać określonych opon. Możliwe są następujące opcje hamulców: hamulce bębnowe na 2 lub 4 koła, hydrauliczne hamulce tarczowe na 2 lub 4 koła, hamulce pneumatyczne.
Przyczepy leśne KESLA można łączyć z szeroką gamą kompatybilnych ładowarek KESLA.
Przestrzeń ładunkową przyczep KESLA można wyposażyć w płyty bioenergetyczne.
Przednie światła robocze typu Walonia LED montowane są na przedniej szybie przyczepy. W komplecie znajdują się lampy robocze LED 2 x 25W, wiązka przewodów oraz osłony zabezpieczające wiązkę przewodów.
Nowe skrzynki narzędziowe z zamkiem ustawionym na lewą lub prawą stronę. Dostępne w zestawie 1 lub 2 szt. Rozmiar – 900x406x315 mm.
Konstrukcja naczep KESLA oparta jest na ramie jednobelkowej. Belka jest mocna – 200 x 200 mm – i wykonana z grubej, mocnej stali. Konstrukcja i materiał sprawiają, że przyczepka jest niezwykle trwała. Umożliwia także wydłużenie ramy oraz pełni funkcję stojaka dla ładowarki podczas transportu.
Słupki są wytrzymałe i ułatwiają utrzymanie ładunku w porządku. Słupki są tak zaprojektowane, aby nie skręcały się w kierunku przestrzeni ładunkowej i nie podnosiły się ze swojego miejsca.
Połączenie jest solidniejsze ze stabilizatorami, które zwykle są dostarczane z ładowarką. Konstrukcja stabilizatorów jest dobrze przemyślana. Oprócz stabilizatorów teleskopowych typu A dostępne są modele z klapą do trudnych warunków.
Przyczepy wyposażone są w blaty ząbkowane, co pozwala na utrzymanie śliskich kłód w przestrzeni ładunkowej podczas jazdy. Kesla 144 jest teraz dostępna z nowymi leżaczami ze spawanymi kłodami do użytku profesjonalnego.
Specjalny kolor dyszla, ramy i wózka można dowolnie wybrać z palety kolorów RAL.
Solidna szyba przednia i jej wspornik są standardem w przypadku wszystkich przyczep KESLA. Pomaga to w załadunku drewna i utrzymaniu go na swoim miejscu podczas transportu. Podpory ekranu przedniego zapewniają dodatkowe wsparcie dla ekranu przedniego i utrzymują pierwsze słupki we właściwych pozycjach.
Tylne światła robocze typu Walonia LED montowane są wewnątrz rurki ramy. Zawiera 1 lampę roboczą LED o mocy 25 W, wiązkę przewodów i szkło ochronne. Dostępne tylko z tylną belką światła.
Modele przyczep 104-144 mogą być wyposażone w tylny chwytak. Dostępne tylko z tylną belką światła.
Gama naczep KESLA obejmuje modele z różnymi opcjami napędu; hydrauliczny napęd rolek, napęd silnikowy kół (2WD lub 4WD), napęd mechaniczny i hydrostatyczno-mechaniczny. Modele z oznaczeniem H posiadają opcjonalnie hydrauliczny napęd rolek. Napęd można łatwo wyłączyć podczas jazdy po normalnej drodze.
Zestaw pompy hydraulicznej LS montowany jest wewnątrz ramy stabilizującej żurawia KESLA serii 300. Wydajność hydrauliczna wynosi maks. 150 l/min (maks. 280 barów). Zbiornik hydrauliczny 110 l.